Slik som i livet generelt er det for frivillige organisasjoner flest hverdager. Og det som er viktigst i hverdagen til en frivillig organisasjon er at man er tilgjengelig for de man er til for.
Vi lever i en tidsalder der informasjon aldri før har vært så tilgjengelig, mens det samtidig kjennes som vanskeligere enn noen gang å komme i kontakt med den riktige personen når man trenger det.
På grunn av dette er det mange som kvier seg for å plukke opp telefonen for å få svar på det de måtte lure på. For hva møter man egentlig i den andre enden?
Et sant servicemenneske
For våre kunder derimot, får de som velger å ta den telefonen, den uventede gleden av å møte Elisabeth Ødemark. Elisabeth er leder av Medlemsservice i Orgservice, og er blant annet ansvarlig for sentralbordet for Orgservice sine kunder. Elisabeth treffer du enkelt uten å gjøre altfor mange tastevalg. Det sies ofte at service ikke er noe nordmenn har teken på. De har tydeligvis ikke møtt Elisabeth.
Elisabeth er et sant servicemenneske. Hun har jobbet med det de siste 19 årene. Før hun kom til Orgservice var hun 18 år i en av fagforeningene til SAS som sekretariatsleder. Det er ikke der hun begynte riktignok: utdannet fagoversetter jobbet hun som freelance oversetter i noen år, før hun måtte innse at det ikke var noe marked for det. Hun har ikke angret på at hun skiftet bransje.
Overskudd fra å løse oppgaver
Elisabeth drives av å gjøre en god jobb. Det finnes ikke noe «halvveis», og hun er heller ingen utsetter. Alt som kan løses her og nå blir nettopp det. Hun får gleden og «driven» fra troen sin, og også fra gode venner. Og dem er det mange av. Å løse oppgaver på en tilfredsstillende måte gir henne overskudd, på samme måte som positive tilbakemeldinger. Det være seg både på jobb og fra omgangskretsen.
Aldri sur
Med et så positivt menneske kan man undres om det «skrus av» når hun går hjem. Men nei, Elisabeth er stort sett like blid. Som hun selv sier «jeg har da ingen grunn til å være sur heller». Når man jobber så nært sykdom som vi gjør hver dag blir man hele tiden påminnet alt det man har å være takknemlig for. Men hun kan hisse seg opp over dumme trafikanter. Men litt sjokolade og et varmt bad er som regel løsningen på det.
Visdomsord og trudelutter
Med et slikt menneske i spissen for Medlemsservice har Orgservice virkelig truffet gullfuglen. Latteren og gleden som du får fra dette livsbejaende menneske når du ringer inn er vanskelig å ikke la seg smitte av. Og er du ekstra heldig skal du ikke se bort ifra at du får med deg både noen visdomsord og en liten trudelutt som avslutning på samtalen.